‘De soundtrack van 14-18, diner met verhalen en liedjes uit de Groote Oorlog’: laatste voorstellingen 2014
17 October 2014 - Poperinge - Bron: Events Outside The Box
De voorstellingen van de ‘Soundtrack van 14-18’ zijn gestart in april en hebben heel wat mensen overtuigd om af te zakken naar Poperinge. Opvallend is het relatief grote percentage van bezoekers van buiten de Westhoek. Om het Soundtrack-jaar goed af te ronden worden een aantal extra afsluitende voorstellingen gepland:
 
‘Where’s My Boy to-night?’  Frank Verdru & Dries Chaerle:  5/11, 12/11 & 10/12/2014
‘Here we are again!’ Yves Bondue & Marieke Rabaey: 23/10 & 26/11/2014


Dit worden voorlopig de laatste openbare voorstellingen. Er wordt in de coulissen al gebrainstormd en gepland voor 2015.  Ondertussen kunnen groepen en organisaties vanaf 35 personen ook informatie opvragen rond andere datums. (Info, kalender en tickets via www.lijssenthoek.be)
  
Info & reservaties: www.lijssenthoek.be
Prijs: 55 euro (2014!)
Locatie: Hotel Palace, Ieperstraat Poperinge.


 
‘Here we are again!’ door Yves Bondue & Marieke Rabaey: 23/10 & 26/11/2014
 
Yves Bondue selecteerde de populairste Britse liedjes uit de jaren 1914-1918 die het leven toen in Poperinge karakteriseerden. De songs krijgen extra weerklank door de selectie van een aantal authentieke verhalen uitgewerkt in poëzie en proza.

Wie aanschuift en rond de piano komt zitten, kan meegenieten van o.m. “The Roses of Picardy”, “There‘s a long, long trail.”, “Any old place the gang goes”, “It’s a long way to Tipperary”….      

‘Where’s My Boy to-night?’ door Frank Verdru & Dries Chaerle:  5/11, 12/11 & 10/12/2014
 
Amper vier dagen waren ze samen geweest, toen hij naar de oorlog vertrok en zij thuis achterbleef. Vanaf dan werd hun prille liefde een onbereikbare droom, die zich maandenlang enkel in brieven kon nestelen. “Ik vraag me telkens weer af wat je aan het doen bent,” schreef ze. Maar ook voor hem zou de oorlog slechts één bestemming hebben… . (‘Where is my boy to-night?’ is gebaseerd op de briefwisseling tussen Edith Ainscow en Geoffrey Boothby (1915-1916))